Nu wordt het écht... - Reisverslag uit Herzogenrath, Duitsland van Noelle Trikt - WaarBenJij.nu Nu wordt het écht... - Reisverslag uit Herzogenrath, Duitsland van Noelle Trikt - WaarBenJij.nu

Nu wordt het écht...

Door: Noelle

Blijf op de hoogte en volg Noelle

21 Maart 2010 | Duitsland, Herzogenrath

De voorbereidingen zijn al een tijdje bezig maar gister werd het ineens écht. We hebben samen wat meubels verplaatst en de (kleding)kasten heringericht zodat er plaats is voor mijn nieuwe meubels, kleding en spullen. Ineens besefte ik me dat ik echt ga emigreren.

Ik ga wonen in Herzogenrath bij mijn vriendje. Herzogenrath ligt in de gemeente Aachen. Wel dichtbij de grens (binnen 10 minuten ben je in Kerkrade, binnen 20 in Heerlen), maar wel hélemaal Duitsland. Het is een leuk stadje met een dorpsgevoel. Heel rustig maar best gezellig. Er is een goede bus en trein connectie richting Aachen, Keulen, Düsseldorf en Duisburg. Nederland zal ik absoluut niet missen; mijn familie natuurlijk wel. Maar ik heb geluk dat ik binnen 4 uur in Leiden kan zijn met de trein en binnen 2,5 uur met de auto.

Voorlopig ga ik nog even hier werken. Ik ga misschien werken waar Jan werkt. Ze zoeken een Nederlands-sprekende student of niet-student die online hotel reviews kan checken. Wil ik best doen :) Eerst maar even een sollicitatie brief schrijven.

A.s. Dinsdag ga ik naar Leiden om wat laatste dingen te regelen en natuurlijk alles in te pakken. Ik moet naar de gemeente Leiderdorp om me uit te schrijven en een uittreksel van het geboorteregister aan te vragen. Ik moet wat adreswijzigingen doorgeven. Ik moet naar verschillende instanties om wijzigingen door te geven of dingen op te zeggen. Dat wordt nog wat.

Vrijdag komt Jan en Zaterdag gaan we alles beginnen in te pakken in dozen en uit elkaar te halen (meubels). Ik huur een bestelbusje en die laden we Zaterdag of Zondag vol om vervolgens Zondag met het busje & Jan's auto, en met mijn moeder en broer naar Herzogenrath te rijden. Eerst langs de IKEA voor wat nieuwe meubels en dingetjes. Ik kan niet wachten om alles in te richten en in elkaar te zetten. De week erop heeft Jan vrij genomen zodat ik een beetje kan wennen. Dan kunnen we ook naar de gemeente om mij in te schrijven hier (verblijfsvergunning krijg ik ook) en eventueel alle laatste dingen nog inrichten.

Ik zal op deze site regelmatig blogs plaatsen, zodat jullie kunnen lezen hoe alles in Duitsland gaat.

Anyone else excited? :P

  • 21 Maart 2010 - 09:32

    Canessa:

    Spannend hoor meis, raar idee dat je straks niet meer om de hoek woont, maar wel heel dope dat je heerlijk bij je mannetje gaat wonen!
    Excited!!!

    xoxo

  • 21 Maart 2010 - 09:38

    Kimberley:

    Heel veel plezier in Duitsland!

  • 22 Maart 2010 - 09:13

    Pamela:

    Heel veel plezier in Deutschland!! Enjoy & keep updating some hé;)

    xx

  • 27 Maart 2010 - 15:40

    Jan:

    Here! Me! I'm excited :) #1 YAY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noelle

Ik reis de wereld rond en ontmoet graag nieuwe mensen <3

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 43870

Voorgaande reizen:

07 Juli 2009 - 14 Juli 2009

Hamburg (en Berlijn)

13 Mei 2009 - 28 Mei 2009

Los Angeles

09 Maart 2009 - 15 Maart 2009

Wild Life Tour

26 December 2008 - 08 Januari 2009

Los Angeles

12 Juni 2008 - 24 Augustus 2008

Camp USA

28 Maart 2010 - 30 November -0001

Emigreren naar Duitsland

Landen bezocht: